Otázky & Odpovědi

Otázky & Odpovědi

 

Máte nejasnosti ohledně letu? Připravili jsme pro vás seznam nejčastějších otázek a odpovědí týkajících se společnosti Wizz Air.

 

Rezervace

 

Jak udělat rezervaci ?

 

Informace o způsobech rezervace najdete na   postupu provedení rezervace.

 

Je možné rezervovat přestupní lety?

 

Wizz Air nezajišťuje transfer cestujících nebo jejich zavazadel protože neprovozuje přestupní lety. Společnost proto neodpovídá za žádné navazující lety, které by pasažéři mohli zmeškat. Z tohoto důvodu doporučujeme, aby si cestující vyhradily dostatek času mezi plánovaným časem příletu a plánovaným časem odletu navazujícího letu.

 

Rezervace už byla skoro dokončena, když se najednou zobrazila zpráva o tom, že vypršela platnost relace. Co to znamená?

 

Rezervace je z bezpečnostních důvodů ohraničená časovým limitem 30 minut. Pokud rezervaci nestihnete do toho limitu, systém vás odhlásí. Pokud jste však na úplném konci rezervace a systém vás odhlásí kontaktujte telefonické centrum  , kde uvedete  trasu letu a datum .

 

Spletl jsem si v rezervaci jméno a příjmení. Je to problém?

 

Údaje je dobré opravit, ve vlastní vůli, předejdete tak nepříjemnostem na letišti. Společnost Wizz Air si za změnu neúčtuje žádné poplatky za změnu jména. Stačí zavolat do telefonického centra , kde chybu zdarma opravia.

 

 

Udělal jsem při online rezervaci chybu při zadávání jména, telefonního čísla nebo e-mailové adresy cestujícího. Co mám dělat?

 

Zavolejte na telefonické centrum kde vám pomohou operátoři opravit chyby. Takovým způsobem se jména měnit nedají, dají se opravovat pouze překlepy.

 

S partnerkou jsme si zarezervovali letenku, ale před cestou se budeme brát a cestovní plán obsahuje rodné příjmení mé ženy. Co mám dělat?

 

Je nutná změna jména, kterou nebude zpoplatněna po předložení cestovního pasu a oddacího listu.V takovém případě je nutná změna jména, kterou uděláme zdarma po předložení cestovního dokladu a oddacího listu. Doklady odešlete na oddělení péče o zákazníky nebo kontaktujte telefonické centrum.

 

Kdy bude moje rezervace potvrzena?

 

Po zaplacení prostřednictvím kreditní / debetní platební karty, se po skončení rezervace zobrazí na potvrzovací stránka, její kopie bude odeslána na váš mail. Email s cestovním plánem bude obsahovat potvrzovací kód, data, celkovou cenu a všechny ostatní důležité podrobnosti. Cestovní plán lze zobrazit také pomocí profilu Wizz Air v části Moje rezervace.

 

 

Co je můj potvrzovací kód?

 

Na závěr úspěšné rezervace oddržíte potvrzovací kód (PNR). Potvrzovací kód se zobrazí na potvrzovací stránce a taktéž bude zaslán i v cestovním plánu emailem. Kód má 6 znaků (v kódu nikdy není zobrazena 0 ale vždy se jedná o písmeno O.

 

Jako svou rezervaci zrušit?

 

Rezervaci nelze zrušit online, třeba kontaktovat telefonické centrum co nejdříve, protože většina žádostí je z naléhavých důvodů. Zrušení bude probíhat s obecnými přepravními podmínkami (článek 6.5.1.) společnosti Wizz Air.

 

Mohu ve své rezervaci provést změny?

 

Ano, změny je možné udělat 3 hodiny před plánovaným odletem, online prostřednictvím nabídky Moje rezervace nebo můžete zavolat na telefonní centra. Jde o změny v datu a čase letu, destinaci a měnách cestujících. Tyto změny jsou zpoplatněny.

 

Společnost Wizz Air změnila můj let. Co mám teď dělat?

 

Pokud by se stala taková situace společnost Wizz Air kontaktuje své zákazníky, jejichž informuje o změně a možnostech e-mailem. Je třeba sledovat aktuální informace na webové stránce.

 

Platby

Jaký typ platby je možné používat?

Společnost povoluje karty Visa, MasterCard, Maestro, UATP, co-brandovou debetní kartu Wizz a kreditní karty. Pokud nevlastníte kreditní / debetní kartu nebo vaše karta nepodporuje online platby, dá se let zaplatit i bankovním převodem nebo kreditem z vašeho účtu Wizz. Pokud jste vlastníkem poukázky WizzVoucher, pak je můžete použit při rezervaci vaší letenky. Zbývající částka by měla být zaplacena bankovní kartou. Podmínky poukázek:

Dostanu fakturu?

Wizz Air poskytuje elektronické faktury s celkovou cenou letenky. Na emailovou adresu zadanou při rezervaci vám bude odeslána elektronická faktura. zavoláním do telefonického centra si můžete za poplatek vyžiadať tlačenú kópiu faktúry. Vyžiadaná kópia faktúry bude zaslaná na vami zvolenú adresu pri rezervácii. Je možnosť vyžiadania si upravenej faktúry , ktorá obsahuje iné fakturačné údaje ako boli pri rezervácii. Táto služba je spoplatnená , viac informácii nájdete průvodce fakturací.

Jak postupovat v případě odmítnutí platební karty?

Důležité si je zkontrolovat zda používáte platební kartu a jako zadáváte číslo platební karty, to musí být zadáno jako souvislou řadu čísel, nesmí obsahovat mezery či pomlčky. Pokud by problém s platbou nadále přetrvával, kontaktujte svou banku a zjistěte zda máte nastavený limit ceny nákupu a zda můžete provádět platby online.

Chci zaplatit letenku bankovním převodem. Kdy musím převést splatnou částku?

Splatnou čiatsku třeba uhradit do 24 hodin po zadání rezervace. Potvrzení rezervace obdržíte za 4-5 pracovních dnů.

Platba byla uhrazena bankovním převodem. Jak zjistím zda společnost Wizz Air moji platbu obdržela?

Pokud by se ani po 5 pracovních dnech po provedení bankovního převodu nedostanete potvrzení rezervace nebo se na vašem profilu Wizz Air zobrazuje předrezervaci čeká na platbu kontaktuje telefonické centrum a ověřte, zda byla úhrada v pořádku přijata. Pokud by se společnosti nepodařilo najít potřebné údaje, může vás požádat o předložení dokladu o provedení platby.

Při rezervaci letenky jsem zvolil úhradu platby převodem z bankovního účtu, ale teď bych raději zaplatil zůstatek prostřednictvím platební karty.

 

Zadejte novou online rezervaci s aktuální cenou letenek.

 

Z jakého důvodu vidím jinou částku účtovanou na mé kreditní / debetní kartě, jak byla konečná cena na mém potvrzení rezervace?

 

Po zaplacení kreditní nebo debetní kartou, projde vaše platba mezinárodním systémem pro zpracování plateb kartou. Je možné, že pokud byla uvedena částka v EUR nebo GBP účtována částka na vaší debetní / kreditní kartě se liší od konečné částky vv důsledku konverzních rozdílů jmen, vznikajících v mezinárodním systému pro zpracování platebních karet.

 

 

 

Děti a děti do 2 let

 

Jak mohu chatů s dětmi?

 

Děti do 2 let mají dovoleno sedět na klíně doprovázejícího dospělého a mohou letět za dětskou cenu. V případě, že je cena jednosměrné letenky nižší než aktuální poplatek, bude stejná částka účetní i pro dítě do 2 let. Na jednu doprovázející osobu je povoleno jedno dítě do dvou let.Poplatek za dítě do dvou let se hradí buď při rezervaci online nebo přes telefonického centra. Potřebné informace najdete i na stránce rezervacím letenek pro děti. Dítě musí být mladší dvou let jako při odletu, tak při zpátečním letu. V případě, že dítě dosáhne 2 roky po odletu a před návratem, je nutné pro něj zakoupit sedadlo a vytvořit samostatnou rezervaci pro odlet a návrat. Děti které mají více než 2 roky nesmějí sedět na klíně doprovázející osoby.

Má dítě do dvou let nárok na přepravu zavazadel?

Ne děti do 2 let nemají nárok na převážení zavazadel pokud se nejdená o dětský kočárek / skládací kočárek / dětské autosedačky (přeprava bez poplatku). Přepraven bude však pouze jeden z těchto předmětů pro děti ve věku od 2-14 let. Takový předmět bude bezplatně přepraven pouze pokud bude dítě cestovat také. Pokud by dítě necestovalo, bude za takový předmět účtován poplatek.

Mohou děti do 14 let cestovat samy?

Děti do 14 let mohou letět pouze v doprovodu dospělé osoby starší 16 let, která za ně převezme plnou zodpovednosť.Potrebné informace o cestování s dětmi najdete na stránce  rezervacím letenek pro děti.

Mohu si místo kočárku vzít dětské chodítko nebo tříkolku?

 

Ne. Zdarma bude vypraven pouze jeden dětský kočárek / skládací dětský kočárek / dětská autosedačka na dítě do dvou let.

 

Už mám rezervaci, jak k ní mohu přidat své dítě?

 

Zavolejte na telefonické centrum a požádejte operátorů o pomoc.

 

Špeciální potrěby

 

Používám invalidní vizík, mohu požádat o pomoc nebo speciální asistenční službu?

 

Ano, pokud potřebujete pomoc obratte se na telefonické centrum. Předem upozorňujeme, že nelze přepravovat invalidní vozíky poháněné akumulátorovými bateriemi, protože by mohly vytéct. Pro více informací klikněte část cestovní podmínky .

 

Kam se mám na letišti obrátit, pokud budu potřebovat speciální asistenční službu?

 

Pokud cestující požádal o asistenci při rezervaci, personál letiště bude připraveni a asistenci poskytne, stačí se jen dostavit k odbavovací přepážce.

 

Jsem těhotná, mohu letět?

Společnost Wizz Air dovoluje těhotným ženám cestovat pouze do konce 34. týdne. Ženy po 28.týždni těhotenství musí předložit lékařské potvrzení o jejich způsobilosti cestovat. Wizz Air ponese odpovědnost pouze za zdravotní problémy těhotných žen nebo jejich nenarozeného dítěte způsobené během nebo v důsledku letecké přepravy.

 

Zavazadla

 

Kolik zavazadel mohu odevzdat u přepážky pultu?

U přepážky pultu můžete předat 6 ks zavazadel, přičemž maximální hmotnost jednoho zavazadla nesmí přesáhnout 32 kg. Pokud by byla váha vyšší každá zavazadlo bude podléhat poplatku za zavazadla, který se hradí za každé zavazadlo, let a cestujícího. Na první 3 zavazadel lze zakoupit online, další tři na letišti. Zavazadla uvedená při rezervaci se musí shodovat počtem zavazadel odovzadnej při odbevovacom pultu .Další zavazadla lze přidávat i později, a to buď online nebo prostřednictvím telefonického centra. Další kusy zavazadel podléhají vyššímu poplatku za zavazadla, jehož výše závisí na tom, zda je zakoupen u odbavovací přepážky nebo jsme nuceni odbavit příruční zavazadlo nadměrných rozměrů nebo hmotnosti u odletové brány. Částku za zavazadlový poplatek vám pomůže vypočítat počítadlo zavazadlového poplatku.

Už mám rezervaci, jak k ní přidám další kusy zavazadel?

Zavazadlo lze přidávat přes web stránky nebo se obrátit na telefonické centrum. Zakoupení zavazadel vás může vyjít více kvůli poplatku agentovi na letišti.

Jak mám postupovat, pokud během letu dojde k poškození zavazadel?

Hned po příletu třeba vyplnit zprávu o poškození zavazadel. Zavazadla si dejte opravit a vyžádejte si doklad od opravy, který vám společnost Wizz Air proplatí. Pokud by oprava zavazadel nebyla možná vyžádejte si doklad, který bude obsahovat informace o typ a hodnotě zavazadel.

Co mám dělat, když došlo ke ztrátě zavazadel?

Na letišti dostanete zprávu o ztrátě vašeho zavazadla, třeba si zkontrolovat zda je v ní napsána hodnota. Bude vám přiděleno regerenčné číslo, které je třeba používat při korespondenci s Wizz Air.

Jaké jsou rozměry příručního zavazadla?

  • Malé příruční zavazadlo:

Rozměry zavazadel 42x32x25 cm pokud je zavazadlo menší, nevztahuje se na ni poplatek ale musí se vejít pod sedadlo před vámi.

  • Velké příruční zavazadlo:

Rozměry zavazadel nesmí presiahnuťrozmery 56x45x25 cm, v taktomto případě si je můžete vzít s sebou za poplatek na palubu letadla.